Latest information on our teaching activities / Aktuelle Hinweise zu unseren Lehrveranstaltungen

Dear students,

due to recent developments concerning COVID-19, we had to adjust our course program for the upcoming summer term 2020. Nevertheless, a virtualized offer of mandatory courses will be available via StudOn to ensure the progress of your studies. However, please understand that we are still not able to offer the full range of elective and compulsory courses. Further Information on course digitization at the WiSo can be found here.

Please find an overview of upcoming courses here:

Course Contact Bachelor / Master Information for summer term 2020
Technology and Innovation Management (TIM) Maier Master virtual offer
Produktion, Logistik, Beschaffung (PLB) Dr. Czaja Bachelor & Master virtual offer via video recording
BWL für Ingenieure Maier, Rücker Bachelor & Master virtual offer via video recording
Seminar zur Bachelorarbeit Pakos Bachelor virtual offer via e-learning
Innovation and Entrepreneurship I: Innovation Maier Bachelor lecture notes with self-study, examination possible in first attempt
Industrielles Management Schmidt Master lecture notes with self-study, examination possible in first attempt
Forschungsseminar Dr. Baccarella Master virtual offer
Operation & Logistics 1 Dr. Czaja Bachelor & Master Examination 1 (written exam):

lecture notes with self-study, examination possible in first attempt

Examination 2 (presentation):

virtual offer

Liebe Studierende,

bedingt durch die Ausbreitung von COVID-19 mussten für das kommende Sommersemester 2020 einige Änderungen am Lehrangebot vorgenommen werden. Um es Ihnen trotzdem zu ermöglichen, Ihr Studium fortzusetzen, wird es ein virtualisiertes Angebot aller Pflichtveranstaltungen über StudOn geben. Bitte haben Sie Verständnis, dass wir unser breites Angebot an Kursen im Wahl- und Wahlpflichtbereich trotzdem nicht in vollem Umfang anbieten können. Weitere Informationen zur Digitalisierung der Lehrveranstaltungen an der WiSo erhalten Sie hier.

Eine Übersicht über unsere Veranstaltungen im kommenden Semester finden Sie hier:

Kurs Ansprech-partner Bachelor / Master Informationen für das Sommersemester 2020
Technology and Innovation Management (TIM) Maier Master virtuelles Angebot
Produktion, Logistik, Beschaffung (PLB) Dr. Czaja Bachelor & Master virtuelles Angebot mit Videoaufzeichnungen
BWL für Ingenieure Maier, Rücker Bachelor & Master virtuelles Angebot mit Videoaufzeichnungen
Seminar zur Bachelorarbeit Pakos Bachelor virtuelles Angebot mit E-Learning
Innovation and Entrepreneurship I: Innovation Maier Bachelor Skript im Selbststudium, Ablegung der Prüfung im Erstversuch möglich
Industrielles Management Schmidt Master Skript im Selbststudium, Ablegung der Prüfung im Erstversuch möglich
Forschungsseminar Dr. Baccarella Master virtuelles Angebot
Operation & Logistics 1 Dr. Czaja Bachelor & Master Seminarleistung 1 (schriftliche Prüfung):

Skript im Selbststudium, Ablegung der Prüfung im Erstversuch möglich

Seminarleistung 2 (Präsentation):